tack så mycket för att du fyller i vårt formulär. kolla din inkorg för framtida uppdateringar.
tillbaka till huvudsidanDet svenska dam klädmärket MADLADY har tjänat trendsättare på den nordiska marknaden sedan 2011. Med sin tydliga design, material och passform var varumärkets mål att sticka ut från konkurrenterna och uppmuntra kvinnor att utveckla sin unika stil. Bäraren av sina plagg kommer omedelbart att utstråla självförtroende eftersom MADLADY serverar ett brett utbud av produkter som passar alla livsstilar och humör. MADLADY handlar om att vara oförlåtligt rolig och enkel.
Märkets unika försäljningsargument är den distinkta klädstilen som inte säljs någon annanstans på den nordiska marknaden. Detta dam klädmärket är den perfekta destinationen för modeälskare som är mellan 18 och 30 år. Deras fördel ligger i att ha ett oslagbart utbud av kläder som erbjuder ett brett utbud för modemedvetna individer.
MADLADY är för trendsättare, kvinnor som vågar sticka ut från mängden. Den visuella representationen och varumärkes positioneringen skapar en sammanhängande upplevelse – MADLADY webbplats ser lika unik ut som plaggen de säljer.
Hemsidan är välstrukturerad – det är enkelt att navigera genom deras nuvarande samarbeten med influencers, avsnittet ”Rekommenderat” och listan ”Bästsäljare”. Produkt titlarna är lätta att läsa med fetstil och de färger som används är lätt associerade med MADLADYs webbplats. Denna typ av konsistens skapar förtroende och erkännande. Kreativa typsnitts kombinationer och kontrasten mellan svart, vitt samt pasteller ger webbplatsen en fantastisk känsla – idealiskt i linje med hur de positionerar sig på marknaden. Från hemsidan kan vi navigera i toppmenyn till Nyheter, Bästsäljare, Kategorier, Samlingar, Instagram -butik och Försäljning.
Hemsidan har en ren design och dess navigering är mycket intuitiv. Varumärket inkluderade en sidfotstext på webbplatsen som kompletterar vad som står på sidan Om oss. Att försäkra kunderna om att det är säkert att handla på MADLADY är ett utmärkt drag. Inklusive några rader om deras kundservice och leveranstid besvarar många vanliga frågor i förväg.
Att ha transparent information om leverans policyn är alltid ett stort plus. Det är en bra idé att ha det bra på Hemsidan. MADLADY gör användar resan enkel genom att inkludera all nödvändig information för att köpa säkert och säkert. Det finns inga obesvarade frågor under flikarna Returer och utbyten, Leverans Information, Presentkort, Om oss , Hållbarhet och socialt ansvar. Det är lätt att komma i kontakt med MADLADY support.
Längst ner på kategorisidan har vi en beskrivning som lyser produktens funktioner, stylingidéer och alla tillfällen som MADLADYs produkter är det perfekta valet för. Den inkluderar inte en bra beskrivning utan hjälper även till att hitta rätt med hjälp av SEO optimering.
Vi kan sortera produkterna med filter på kategorisidan. Försäljningsprisprocenten markeras med gult – accentuerar fina erbjudanden så att kunderna inte missar dem.
På produktsidan kan vi läsa en kort beskrivning av de funktioner vi kan hitta här. Vi har en kort beskrivning av produkten och vi kan också se storleken modellen använder. Dessutom kan vi på produktsidan få mer information om passform, material, längd, artikelnummer och märke direkt på denna sida. På så sätt behöver kunden inte vidta några ytterligare åtgärder för att hitta denna viktiga information. Vi kan se att de tillgängliga storlekarna visas i färgrutor, vilket minskar friktionen som krävs för att köpa produkten.
Det finns också en praktisk storleksguide. På höger sida erbjuder ”Vad andra har köpt” erbjudanden som användare kanske gillar och hjälper varumärket att öka kundengagemang och konverteringar.
Läs mer här om hur du designar en Produktsida som konverterar!
MADLADY erbjuder olika betalningsmetoder och en säker betalningssida på en sida dessutom finns Klarna, särskilt populärt i Sverige och andra skandinaviska länder. På höger sida kan vi se innehållet i vår varukorg.
Produkterna sorteras inte bara utifrån produkttyper utan också samlingar. Detta är praktiskt, särskilt när användare letar efter en specifik produkt eller delar från en särskilt influencer. Fliken ”Samlingar” navigerar oss till en sida med alla plagg i nämnda samlingar, och där kan vi sortera dem enligt olika kriterier.
Produkt reglaget på startsidan ändras utifrån personliga intressen. Till exempel tittade vi på en specifik t-shirt och gick tillbaka till startsidan, avsnittet ”Rekommenderat” består nu huvudsakligen av t-shirts. Intelligenta anpassnings funktioner som denna ökar chanserna för att användare hittar det de letar efter.
”Bästsäljare” listan innehåller även en sminkprodukt detta är effektivt eftersom besökare kan se att MADLADY också säljer smink om de inte redan var bekanta med varumärket. Genom att sälja sminkprodukter som tilltalar deras önskade publik blir de en enda butik för kvinnors stil.
”MADLADY stammen” innehåller Instagram inlägg från skapare som bär sina produkter – det ger omedelbara stylingidéer och skapar förtroende för användare att se riktiga människor som bär sina kläder
På sidan ”Försäljning” kan vi sortera produkter baserat på kategori, pris och storlek. Det är en fantastisk idé att ha alla produkter som säljs under en flik.
Förutom försäljningspriset inkluderar de också det ursprungliga priset och rabatt procenten.
Webbplatsens laddningshastighet på mobilen är bra, särskilt när vi anser att bilder av hög kvalitet vanligtvis saktar nedladdningshastigheten.
Anpassning Sidan ser lika bra ut som på datorenheter mycket skarpa linjer gör det enkelt att titta igenom.
Mobilversionen visar samma information om produkterna som datorversionen – användarna kommer inte att missa något även när de är på språng.
När du söker efter produkter fylls sökfältet automatiskt och erbjuder möjliga söktermer – den här funktionen gör det lättare för kunderna att få en uppfattning om vad de ska söka efter, om de bara surfar på webbplatsen.
Att optimera din webbplats för att vara fullt fungerande och visuellt tilltalande på mobilen har aldrig varit så viktigt som det är idag. Även om kunderna alltid är på språng föredrar de fortfarande webbplatser med vackra mönster och praktiska funktioner som skapar en fantastisk användarupplevelse.
MADLADY kan inte påverkas. Det är hon som inspirerar. Märkets köpare persona är denna strålande, frisinnade tjej som bär vad hon vill utan att tänka efter. Perfekt passform, material och unika idéer gör MADLADY plaggen starka. Denna webbplats är en enda butik för kvinnor med en unik stil som vågar vara annorlunda. Vi tror att MADLADY är en utmärkt inspirationskälla som uppmuntrar dig att vara dig själv – den mest otroliga versionen av dig själv.
– Don’t be a chicken. Be mad. © MADLADY