tack så mycket för att du fyller i vårt formulär. kolla din inkorg för framtida uppdateringar.
tillbaka till huvudsidanPandora är ett danskt smyckesföretag som fokuserar på att skapa distinkta, högkvalitativa produkter till ett överkomligt pris. Deras historia började 1982 när Per Enevoldsen och hans fru Winnie grundade en liten smyckesbutik i Köpenhamn. Thailand har alltid spelat en stor roll i företagets liv eftersom de importerade produkterna från landet när de startade företaget. På bara sju år hade varumärket Pandora tagit stora kliv,, så de bestämde sig för att börja tillverka sina egna smycken där. 1987 anslöt sig den första in-house designern till teamet och på så sätt kunde de fokusera på att skapa sina smycken.
År 2000 lanserades Pandoras alldeles egna charm koncept med stor framgång. Företaget började expandera internationellt och sedan dess öppnade de olika hantverks anläggningar.
Idag finns Pandoras produkter tillgängliga i mer än 100 länder och företaget har cirka 26 000 anställda.
Pandora är mycket transparent när det gäller sin varumärkesstrategi – du kan läsa detaljerad information om dess fyra tillväxt pelare. I den här artikeln kommer vi att granska funktionerna på Pandoras webbplats som skapar en smidig användarupplevelse och gör det enkelt för kunder att hitta den perfekta presenten till sina nära och kära.
Sidstrukturen är effektiv eftersom det första vi ser är säsongs erbjudandena. Titlarna och produktnamnen är lätta att läsa, layouten gör det enkelt att fokusera på en sak och sedan gå vidare till den andra. Det finns inga störande element, såsom popup-fönster som skulle hindra användarupplevelsen. Angående färgvalen så ger de rosa accenterna en feminin touch till hela hemsidan.
Hemsidan har en ren design, det är enkelt och intuitivt att navigera. Den säsongsbetonade hemsidan ger en hemtrevlig känsla redan vid första anblicken. Det är aldrig för tidigt att börja handla julklappar och Pandora vet det. Genom att klicka på rubriken navigerar vi direkt till present avdelningen. Här kan vi välja presenter utifrån kategorier som dotter, vän, mamma, etc. Det finns inga frågor kvar obesvarade under fliken Kundtjänst längst ner på sidan.
Pandora har olika kategorisidor för att hjälpa kunder att hitta den perfekta presenten till sig själva eller sina nära och kära. Låt oss börja med julen, här kan vi se underkategorier som Julsmycken, Julberlocker, Pandora Set, Presentset, Små Smycken, Tillbehör och Presentkort.
Varje underkategori har sin unika SEO-vänliga beskrivning, vilket gör det enkelt att hitta specifika produkter direkt från Googles sökresultat.
Kunderna kan även filtrera efter Pris och få inspiration från varumärket under fliken Jul.
En annan kategori vi måste nämna här är Pandora Brilliance kollektionen, en kollektion i högre prisklass en användbar funktion här är filtrera efter material.
Så har vi kategorin ”Berlock och Armband”, Pandoras signatur samlarprodukter och ”Smycken” uppdelade i smyckes typer. Varumärket är har mängder av presenter. Det är därför de har så många guider och användbara funktioner för dem som vill köpa Pandoras Smycken som en gåva.
På Produktsidan kan vi hitta all information en kund behöver. Precis under priset kan vi se betalningsmetoderna, som Klarna, Clearpay och Paypal.
Förutom foton från alla vinklar är recensioner det näst bästa ett varumärke kan sätta på produktsidan. Under bilderna får vi all frakt och retur information som kunderna eventuellt behöver och även några present alternativ.
Avsnittet kompatibel med erbjuder olika alternativ för att komplettera den valda produkten.
Pandoras webbplats har en säker Ensidig Utcheckning Kassa, de erbjuder olika betalningsmetoder, som delbetalning med Klarna (Express utcheckning). Dessutom finns Clearpay och Paypal också tillgängliga. Klarna delbetalningar tillåter kunder att dela upp sina betalningar i tre delar. Den här funktionen visar också hur varumärken tar hand om sina kunder och tar hänsyn till deras preferenser.
Produkter kan sorteras utifrån produkttyper och även kollektioner, evenemang och presenter. Det här sättet att sortera är användbart om kunder letar efter en evenemangsspecifik present eller har en idé men de är inte säkra på exakt vilken produkt de planerar att ge.
Den här funktionen är ett fantastiskt marknadsföringsverktyg, de ger kunderna all den frihet de behöver när de ska välja presenter. Deras nära och kära kan ändra eller till och med välja sina gåvor, vilket garanterar att de blir nöjda med sin beställning.
Try It On är en bekväm funktion och ett roligt sätt att välja mellan produkter. Det är nästan som att prova produkter i en butik. Pandoras webbplats genererar en QR-kod och genom att öppna den på telefonen kan kunder få tillgång till funktionen ”Try It On” och prova ringar eller andra smycken. De kan sedan se bilderna de tog på sina bärbara datorer. Den här funktionen sparar tid och hjälper varumärket att visa att de bryr sig om sina kunder, särskilt de som föredrar onlineshopping framför butiksupplevelser.
Ett mycket subtilt sätt att föreslå presentidéer är att skicka det via e-post eller Facebook, så att mottagaren får en direktlänk till produkten.
Att delbetala med Klarna är ett utmärkt alternativ till dyra kreditkort, de tar inte ut några avgifter eller räntor.
Smyckesstorlekar skiljer sig åt mellan länder och märken – om du placerar ett sådant här diagram på din webbplats säkerställer du att dina kunder får lämpliga storlekar.
Om dina kunder skulle vilja välja varje produkt för sitt presentset individuellt, har de möjlighet att göra det. Pandora hjälper till att välja de delar som ser bäst ut tillsammans.
Ett gratis leverans alternativ finns i utvalda butiker. Perfekt för sista minuten presentshopping eller spontana överraskningar.
Laddningshastigheten för Pandoras webbplats på mobilen är utmärkt – även videor laddas direkt när webbplatsen öppnas. Att bryta upp statiska bilder med animationer och videor hjälper till att behålla kundens uppmärksamhet och erbjuder ett fantastiskt sätt att visa upp produkter.
De olika sektionerna ser lika bra ut som på datorn, de använder mycket rena linjer och sidan är lätt att titta igenom.
Den mobila versionen av Pandoras webbplats visar samma detaljerade information om produkter som datorversionen, i en mer kompakt form.
När du söker efter produkter svarar sökfältet snabbt och sidan ger oss fantastiska alternativ inom några sekunder.
Stilrådgivning är tillgänglig på utvalda dagar av kundtjänst support endast på mobiler. Vi rekommenderar definitivt att du lägger till den här funktionen på ditt företags sida, ibland är det lättare att guida kunder genom ditt produktval personligen.
Hållbarhet har stått i främsta rummet på många företags agenda den senaste tiden och Pandora är inget undantag. De har åtagit sig att minska sitt koldioxidavtryck, ett beslut som togs i september 2021. De meddelade att de till 2030 skulle halvera sina utsläpp av växthusgaser genom att introducera sina nya låga koldioxid förpackningar.
Efter att ha åtagit sig att minska sitt koldioxidavtryck med 3 600 ton CO2e per år kommer Pandoras förpackningar inte längre att innehålla plast, de rullar ut sina nya förpackningar under 2021 och 2022 efter att de har förbrukat sitt nuvarande lager..
Hur Smycken Tillverkas (video av Pandora).
Medan oklanderlig användarupplevelse och användning av praktiska funktioner som ”Try it on” och ”Skicka med Smart Gift” gör det enklare än någonsin att köpa smycken online så måste vi påpeka att dessa funktioner bara fungerar bra när själva webbplatsen är helt optimerad . Pandoras webbplats erbjuder underbar grafik, fantastiska produkt foton och videor utan att kompromissa med sajtens laddningshastighet.