tack så mycket för att du fyller i vårt formulär. kolla din inkorg för framtida uppdateringar.
tillbaka till huvudsidanFödd av skandinaviskt väder, från tillverkare av gummigaloscher till den näst äldsta sneakers tillverkaren i världen, från tennisbollar till gummistövlar, från de första lyxiga tennisskorna till regnjackan från havet, det handlar om Tretorn. 130- år gammalt hållbart svenskt varumärke som förändrar världen till det bättre.
Tretorns historia började hos familjen Dunker i deras gummifabrik, de ville hjälpa bönder att möta skandinaviska väder utmaningar. Den svenska ingenjören Johan Dunker finansierade Tretorn -fabriken, hans son, Henry Dunker tog över familjeföretaget och bedrev den vidare.
Han lyckades bygga ett starkt varumärke med omsorg om sina arbetare och kunder.
Henry skapade en bekväm miljö för sina arbetare där de tillverkade funktionella och moderna produkter. År 1962 var han Sveriges rikaste man. Han och hans fru Gerda tjänade alltid syftet med att stödja människor. De donerade hela sin förmögenhet till sin hemstad Helsingborg och lämnade oss ett arv från Tretorns tradition.
Under åren har Tretorn skapat ikoniska produkter som har blivit en del av tennishistorien, preppy, olympiska spelen, ekologiska väsentligheter och blivit ett kraftfullt världs varumärke som bevarar naturen och skapar innovativa hållbara produkter..
Idag får vi chansen att titta på Tretorn -historiens mest inspirerande stunder och besöka deras fantastiska regionala webbplatser. Vi kommer att titta närmare på Tretorns globala onlinestrategi och de bästa funktionerna som visar omsorg om kunderna och får dem att älska detta märke.
Det finns två Tretorns webbplatser vi kommer att överväga: Tretorn Europa och Tretorn USA. Båda är fantastiska och skapade med avseende på kunder som använder de bästa metoderna för UI -design. Tillvägagångssättet för båda webbplatserna är lite annorlunda men har några liknande egenskaper. Vi ser det bästa från varje webbplats.
Båda webbplatserna har snygg design i traditionell skandinavisk stil. Vi kan njuta av massor av blanksteg, balanserade accenter, harmoni i färger och inget extra för att låta oss fokusera på produkter och våra val. Med en blick kan vi se att Tretorn är ett märke med en lång historia.
På hemsidan kan man se precis under loggan: EST. 1891 Sweden. Det är bara siffror, bara fakta men tänk: vilka känslor och associationer väcker denna information?
För oss betyder det att Tretorn är ett infödd svenskt varumärke som skapar en lång historia och vårdar tradition. Så stärker varumärket sin positionering genom att berätta om sin långa erfarenhet, förvärvade behärskning och infödda traditioner, bara i tre korta ord.
När vi besöker Tretorn EU kan vi lära oss många inspirerande fakta om varumärket på dess sidor. En sådan sida är Våran Arv, som tar oss till minnena från Tretorns långa historia.
När du läser om deras historia växer graden av respekt för detta varumärke och dess skapare. Det finns inget bättre sätt för ett varumärke att komma närmare sin publik än att berätta historien – sann och uppriktig.
Tretorn bryr sig om sina kunder och visar att det bryr sig även på deras hemsidor. Flera användbara funktioner som bevisar detta, detta förtjänar vår särskilda uppmärksamhet.
Tretorn är ett hållbart och ansvarsfullt varumärke, vilket gör deras webbplats upplevelse bekväm och tillgänglig. I deras sidfot kan vi hitta tillgänglighetsläge för att justera färger, bilder och teckenstorlekar, aktivera hjälp med läsning och fokusering, justera webbplatsen för blinda användare etc. Det finns många inställningar som gör webbplatsen flexibel och tillgänglig.
Denna funktion drivs av assesssiBe och kan anslutas till valfri webbplats för att köra ett tillgänglighets gränssnitt. Det är en bra lösning som visar varumärkets omsorg och ansvar.
Tretorn lade till en liten hjärt -knapp för önskelistan – åtkomst i det nedre högra hörnet för att skapa en engagerande shoppingupplevelse. Vi kan när som helst komma åt önskelistan och lägga till artiklarna när du handlar med vilken enhet som helst – stationär, surfplatta eller mobil.
Vanligtvis kan vi hitta åtkomst knappen någonstans nära kundvagn knappen högst upp på sidan men här är önskelistan alltid synlig, sticker ut och påminner kunderna om deras önskemål. När vi kommer till önskelistan finns det en minimalistisk önskelista med möjlighet att lägga till varor i kundvagnen och ytterligare två intressanta funktioner:
Dessutom kan du snabbt komma åt ”Hjälp” -formuläret och ställa dina frågor med hjälp av deras strukturerade fält med möjlighet att välja ämne för din begäran.
Kategorisidor på Tretorns webbplats har ett minimalistiskt utseende, genomtänkt navigering och strukturerade, intuitiva filter som snabbt hjälper oss att hitta den produkt som behövs. Låt oss uppmärksamma de mest intressanta funktionerna på Tretorns kategorisidor.
Båda webbplatserna har samma intressanta funktion på kategorisidan. Vi kan markera produktbilden och se hur den ser ut från en annan vinkel. På så sätt får vi mer information snabbt och behöver inte besöka en produktsida om det inte är exakt det vi letar efter.
Tretorn USA går ännu längre och ger en bra funktion för snabbt produktval och shopping. Vi kan ändra produkt designen och se hur det ser ut direkt på kategorisidan, även utan att sidan laddas om!
Dessutom kan vi klicka på ”Snabbshop” och se den förkortade versionen av en produktsida som visas i popup-fönstret. Den innehåller bara de nödvändiga produkt parametrarna som behövs för shopping.
Det betyder att vår shoppingupplevelse blir ännu bekvämare. Vi sparar tid som kund: det finns ingen anledning att besöka produktsidan för att se tillgängliga designalternativ och shoppa. Väldigt coolt!
Tretorn USA är skapat fantastiskt ur den visuella synvinkeln. Alla design element är intuitiva, inklusive filter på kategori sidan. De använder inte bara text utan också visuell identifiering för varje tillgängligt alternativ. På så sätt kan kunden handla snabbare och slutföra sitt mål snabbare – det är precis vad Tretorn behöver: mer lyckliga köp.
Låt oss nu gå till produktsidan och markera de mest intressanta sakerna där. På båda webbplatserna kan vi se en bra produktpresentation:
Alla funktioner är fantastiska. Vi vill dock att du uppmärksammar dessa detaljer:
Båda webbplatserna tillhandahåller visuella färgrutor för produktstorlek och färgval. Detta sätt är bättre än en traditionell rullgardinsmeny. Med färgrutor på produktsidan kan kunden se alla tillgängliga alternativ direkt och sparar tid, vilket minskar antalet klick som behövs för att välja och köpa produkten.
Vad som är ännu bättre är att alla produktalternativ som är slutsålda blockeras. Så kunden kan se vilka specifika alternativ som är tillgängliga för produkten, sparar tid och skapar rätt förväntningar.
Slutligen är en av de mest spännande delarna på varje webbplats hur varumärket kommunicerar sina värderingar, historia och positionering.
Varumärket inbjuder oss att lära sig om deras ‘3 Torn’ på Tretorn USA, hitta nya trender, gamla traditioner och läsa inspirerande berättelser från deras tidning. ”3 Torn” -sidan introducerar en kort legend om märket Tretorn. Det visar sig att ”Tretorn” är svenska för ”Three Towers”. Dessutom finns det tre T som Tretorn berättar om: Trends, Traditions och Tales. Den här sidan är vacker och engagerande, och det är det enda kapitlet på denna webbplats som berättar om varumärket Tretorn. Det verkar som att Tretorn här ville fokusera på en kund. De gör kunderna till deras främsta hjältar. Det är inte ett trivialt sätt att leverera en varumärkeshistoria, särskilt för ett så stort och känt varumärke.
Så, hur kan vi lära oss mer om Tretorn? Vi kan besöka deras hemsida för den europeiska marknaden. Gör dig redo. Dyk in i deras berättelse som en intressant bok.
Sammanfattningsvis måste vi besöka deras kapitel om varumärket. Detta är ett nödvändigt steg för alla som vill lära sig mer om detta varumärke och förstå deras värderingar, budskap och hårda sätt att bli dem de är nu – ett av de främsta världsberömda modemärkena.
Sneakers Tidslinje tar oss till historien om Tretorns utveckling av sneakers, Tretorns viktiga ögonblick som bestämde deras framtid och varumärkets tillväxt.
Tretorns Journal är en plats för berättelser om resor, upptäckter, initiativ och saker som hjälper varumärket och dess förespråkare att förändra världen till det bättre.
Det mest inspirerande, engagerande och känslomässiga sidorna som bevisar hur detta märke gör skillnad är Eco-Essentials Manifest & Tidslinje. Detta berättelserna om hur innovation, ansvar och talang skapar produkter med omsorg om vår planet och framtida generation med kärlek till tradition. Alla som vill upptäcka Tretorns produkter måste besöka dessa sidor och lära sig historien bakom deras innovation, Leftover Project, Raincoat from the sea och hållbara produkter gjorda av återvunnet material.
Tretorn är ett varumärke som verkligen gör skillnad och förändrar oss till det bättre.
I denna webbplatsöversikt ville vi visa de mest intressanta funktionerna som ger en engagerande användarupplevelse och stärker varumärkets position i människors sinnen. Båda webbplatserna ger en bekväm mobil upplevelse och gör att vi kan handla på språng. De har båda en vacker minimalistisk design med fokus på produkter och de viktigaste shopping målen, vilket gör enastående produktpresentation.
Webbplatsen för den europeiska publiken är ”ett hem” för Tretorns närvaro på nätet. Den innehåller all information om varumärkets historia. Ändå ser Tretorns webbplats för den amerikanska marknaden också modern, engagerande ut och ger många användbara och fräscha funktioner för kunderna. Tretorn online -upplevelse är gjord med kärlek till kunder, respekt för traditioner och med ett högt syfte i åtanke.
Tretorn skapar inte bara modeprodukter. Det ändrar traditionella syn på naturresurser och visar hur människor kan göra världen till en bättre plats. Det var spännande att berätta om varumärket Tretorn. Dela den här historien om du vill att fler ska lära sig om deras goda syften och innovativa produkter och välja de bästa idéerna för ditt varumärkes tillväxt. Låt oss göra världen bättre tillsammans.